Tuesday, 21 June 2011

Eropah

senyum lebar....
               Pada suatu hari saya dan sobat telah di hubungi oleh seorang insan yang telah menceritakan bla..bla..bla..bla..nya yang sangat menarik minat kami berdua. Apabila mendengar bla..bla..bla..nya..kami berdua tersenyum lebar hingga ke telinga...nasib air liur tak menitik keluar...huhuhuhuhu...hebat betul cerita itu.......
           
     Selepas mendengar khabar tersebut,   hati saya dan sobat sentiasa girang hinggakan bak kata pepatah tidur tak basah mandi tak lena..hahahahaha...memang hebatt....(opps...kalau salah pepatah itu tolong betulkan yeerrr....hehehehe)
berangan-angan..
   
Yang paling bestnyer kami berdua selalu berangan jenuunnn..maklumlah...terdengar citer baik tadinyer...
Angan-angan tinggi menggunung..., mengalahkan ketinggian gunung everes......huhhhhhhhh...cayooolah.....
Tak kira dimana jua berada angan-angan kami turut bersama2 lebih-lebih lagi dekat PARKSON..,BOLIVARD..MERDEKA MALL...semuanya..., dimana jua berada.."hebatkan kami.....".
Menurut citer orang itu,  kami akan di kejutkan oleh mereka dalam beberapa hari yang akan datang.....kami berdua sangat tabah menunggu saat itu.......kami berangan nak pergi EROPAH bersama...."ohhh EROPAH tunggu kedatangan kami......" saatnya akan tiba jua nanti..."sabar jak lah owhhhh...".

           Pada suatu hari dan masa  yang tanpa kami duga(semasa itu kami di pejabat)...jeng..jeng.jenggg....saat yang dinanti-nantikan telah tiba..kesabaran ku hilang seketika..dengan tidak sabar-sabar...aku tertelefon orang itu dan bertanya bla..bla..bla...blerrrrr....Dengan panjang lebar bla..bla..bla..aku dengan orang itu dan "CLIK" telefon ku tutup...baru seketika aku menyimpan gagang telefon lalu sobat ku pun muncul di depan mataku lalu..bertanya..."apamacam kaban.." Akupun menarik tangan beliau lalu ku bawa masuk ke bilik rehat di pejabat kami....lalu ku persilakan duduk....dengan..hati yang pilu milu,  akupun menceritakan khabar berita yang sangat mengecewakan..itu". OOOO...TEDAHHHH...kecian...Angan-angan kami berdua punah segalanya..kami benar-benar kecewa..."SINUKUK HANTAP WANG YANG MENGECIWAKAN KAMI DUA SOBAT ATUk.."..kami berdua banar-benar kecewa..punah lah harapan nak pergi EROPAH..".OWWWHHHH EROPAH"...hajat tak sampai apakan daya.....cian ehhhhh....

sedih laaa...

Walaupun kekecewaan itu masih dapat kami rasakan namun semangat juang kami ingin bla..bla..bla..kian membara..bak kata pepatah "..AGIK IDUP AGIK NGELABAN.."..dengarlah kenkawan ku semua dimana ada usaha disitu ada jalan menuju ke puncak kejayaan.....


Jangan biarkan hidup kita dirundung kesedihan yang teramat sangat...masalah kalau dipikir akan tambah menjadi masalah.....masalah itu haruslah di selesaikan dengan usaha kita sendiri......

"hatiku sedih dan pedih..sobattt...bule ko tulun aku...."

9 comments:

  1. haiiii sobat..lepas baca citer nie..komen-komen yerr..jangan tak komen...hehehe

    ReplyDelete
  2. hahaha...kmk 0rg tumpang gumbira ye sbb xdpt pg ER0PAH ya...sapa juak yg ssh at smpai p0nteng sk0lah tek???hehehehe...xhal...c0baan...c0ba lg esk2 k...kami 0wes mny0k0ng dr blkang....hehehe...jgn pndang blakang k...:P

    ReplyDelete
  3. eropah ndak jadi ndak apa...pegi australia jak....ponteng2 juak....kajak sekulah mesti siap....hemmmmmmmmm

    ReplyDelete
  4. sob...sob...sob... sedih sgt kumembaca citermu ni sobat..aku ingin bertanya kpdmu sobat.. apa crita brg yg aku dh byr deposit tu sobat? sedihku sobat....harapan hsanya tinggal harapan... mata berkelipmu belum nampak lg hasilnya sobat!!

    ReplyDelete
  5. sabar sobat...bln seven ni pastinya bulan yang penuh bagi kita...kalau ada angin yang meniup kencang nanti pasti kita akan sampai ke bulan..dan selamat tinggal eropah...

    ReplyDelete
  6. insyaallah sobat... smoga Allah mendengar doa2 kt sobat.... huhuhuhu.... sama2 kt berdoa dan menangis sobat...

    ReplyDelete
  7. nang nya tuk.....usaha tgga kejayaan ba....mun ada azikik,pasti ke eropah....

    ReplyDelete
  8. jangankan ke Eropah ke bulan pun kita dapat sobat-sobat....sabar jak lah...

    ReplyDelete
  9. usaha lagik sobat sampai ke puncak ye....dan sabo menanti ole-ole dari pak Jib k..bukan setakat ke eropah, kita k kutub utara trus...main salji.

    ReplyDelete